woensdag 30 april 2014

RECEPT: Makkelijke asperges

Sinds een paar jaar vind ik asperges lekker. Als ik ze zelf maak doe ik dat meestal via dit simpele recept, zoals mijn moeder het ook maakt. 


Ingrediƫnten (voor ongeveer 2 personen) :

- 1 kg asperges
- 4 eieren
- 4-6 plakken ham
- saus voor asperges (ik gebruik die van maggi)
- aardappelen
- boter

Bereiden:

1. Snij een klein stukje van de onderkant van de asperges af en schil ze, ik gebruik hiervoor een dunschiller. Kook ondertussen alvast de eieren, zorg ervoor dat ze redelijk hard gekookt zijn.



2. Breng ruim water aan de kook, het liefst in een grote pan. Doe de asperges in de pan en breng het weer aan de kook. Laat ze ongeveer 20 minuten koken. Je kunt testen of ze zacht genoeg zijn door met een vork er in te prikken. Breng ondertussen de aardappelen ook aan de kook en laat ze koken zolang nodig is. Pel ondertussen de schaal van de eieren. 
3. Maak de saus volgens de aanwijzingen op het pakje. 
4. Pak een grote ovenschaal of een groot plat bord en leg de asperges hier op.


5. Snij de eieren in plakjes en leg deze bovenop de asperges. 


6. Verdeel vervolgens de plakken ham erover.


7. Verdeel de saus erover.


8. Schep een deel van de asperges samen met wat gekookte aardappels op een bord en eet smakelijk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten