maandag 19 mei 2014

RECEPT: Zelfgemaakte ijsjes (suikervrij!)

Ik kwam vorige week in de Xenos (die winkel heeft ook alles) een vorm tegen waarmee je zelf ijsjes kunt maken. Ben natuurlijk met dit mooie weer gelijk aan de slag gegaan. 



Ik geloof dat ik minder dan €3 kwijt was voor bovenstaande ijsjesvorm. Geen geld dus. 

Eerste ijsje: Griekse yoghurt met kiwi en aardbei (8 stuks)

Snij de kiwi en aardbei in stukjes.
Ik deed ze vervolgens los in de vormpjes en daarna de yoghurt er overheen maar ik denk dat het handiger is dat je het fruit mengt met de yoghurt (half bakje) in een schaal en vervolgens in de vormpjes schept. Doe ze niet te vol maar wel tot aan de rand. 
Bij mij kwam het zo uit de vriezer: 


De yoghurt zorgt voor een lekkere frisse combinatie!

Tweede ijsje: Smoothie op een stick (4-8 ijsjes)

Doe een banaan, een kiwi, wat aardbeien en bosbessen in een blender. Doe er wat water bij en blend het geheel. 


Zoals je zit had ik wat meer in de blender, ik heb de rest opgedronken als smoothie.
Ik heb er ook wat bijenpollen en chiazaad bij gegooid, gewoon om eens te zien hoe dat uitpakt in een ijsje. 


En zo ziet de tweede eruit! 

Beide soorten ijsjes waren na zo'n 2-3 uur in de vriezer bevroren, gaat dus lekker snel! Ook leuk denk ik om met kinderen te maken, kunnen ze zelf kiezen wat er in gaat. 

Ik ben heel benieuwd of er lezers zijn die dit gaan doen of misschien al gedaan hebben. Tips voor leuke ingrediĆ«nten/recepten kunnen natuurlijk achtergelaten worden bij de comments. 






1 opmerking:

  1. Ha Annet,
    Ik heb hem gevonden hoor! Leuk om hier eens rond te neuzen, ik ga vast eens een recept proberen om voor mijn mannetje te maken ;)
    groetjes Nicolien

    BeantwoordenVerwijderen