vrijdag 14 november 2014

RECEPT: mijn nieuwe favoriete soep

Ik heb een nieuwe favoriete soep en het is geen tomaten- of groentesoep. Nee, ik ben fan van broccoli-courgettesoep met wat rucola. Geen combinatie die je snel verwacht maar wel erg lekker en natuurlijk ook weer erg makkelijk.
Ik maak een lekker grote pan zodat ik er meerdere dagen van kan eten (ik eet het nu as we speak). Natuurlijk kun je de soep ook invriezen, haal hem dan een uur of 8 van te voren uit de vriezer en laat het rustig ontdooien in de koelkast.


Ingrediƫnten (voor ongeveer 3 liter soep):

- 600 gr broccoli (ik gebruik broccoli uit de vriezer)
- 2 courgettes
- gesneden ui
- 2 groente bouillonblokjes
- handje rucola
- zonnebloemolie

(natuurlijk kun je 3 L teveel vinden, neem dan wat minder groenten en minder water)

Benodigdheden:

- staafmixer
- grote soeppan

Bereiding:

1. Snij de courgettes in blokjes. Verhit 2-3 el olie in de soeppan. Doe de broccoli, courgette en de ui in de pan en bak dit ongeveer 5 minuten. 


2. Voeg 1 liter water toe. Hoe meer water, hoe dunner de soep. Ik hou wel van wat dikkere soep dus ik hou het bij 1 liter. Voeg ook de bouillonblokjes toe en roer even goed. Breng het vervolgens aan de kook en laat het 15 minuten zachtjes met de deksel op de pan doorkoken. Af en toe doorroeren. 


3. Na de 15 minuten zet je het vuur uit. Voeg vervolgens de rucola toe en dan mag je met de staafmixer aan de gang. Mix net zolang totdat je een gladde soep krijgt. Vervolgens is de soep al klaar. 


4. Je kunt de soep nog wat garneren met rucola. Eet smakelijk! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten