woensdag 7 mei 2014

RECEPT: Groentetaart met tonijn en courgette

Dit recept is al een 'oudje' en ik had hem al een tijdje niet meer gebruikt. Ik geloof zelfs dat het 1,5 jaar geleden voor het laatst is geweest, tijdens 'de eetclub' die ik met vriendinnen 1 x per maand probeer te doen. Ik heb hem uit het stof getrokken en zelfs iets aangepast, wat meer groente erbij in gedaan. Een lekkere en lichte maaltijd vind ik zelf! 


Ingrediƫnten (voor 2-3 personen):

- 9 plakken bladerdeeg
- 1 paprika
- 3-4 tomaten
- 1 courgette
- 200 gr champignons
- 2 blikjes tonijn in zonnebloemolie
- peper/zout
- olijfolie
- bakblik/ovenschaal

Bereiden:

1. Haal de bladerdeeg op tijd uit de vriezer, deze moet ongeveer 10 minuten ontdooien. Vet de ovenschaal in  met boter of olie en bekleed het met de bladerdeeg. Druk de randjes van de bladerdeeg goed aan en prik gaatjes in het bladerdeeg. Verwarm de oven voor op ongeveer 220 graden. Ligt ook een beetje aan je oven, mijn oven gaat standaard op de hoogste stand want die werkt niet zo geweldig. 


2. Snij de paprika en champignons in stukjes. Giet de olie uit de blikjes tonijn en zet een hapjespan op het vuur. Doe de tonijn samen met de paprika en de champignons in de pan. Je hoeft geen olijfolie erbij te doen omdat er genoeg olie bij de tonijn zit. Let op: dit kan behoorlijk spetteren. Verhit voor ongeveer 5 minuten.
3. Doe het tonijnmengsel in de ovenschaal. Snij de courgette en de tomaten in plakjes.
4. Leg de tomaat en courgette op het tonijnmengsel in rijtjes zoals op de foto. Druk de randjes van het bladerdeeg wat naar binnen.


 

5. Strooi er wat peper en zout over en doe er wat scheutjes olijfolie over heen. Zet in de oven voor 30 minuten. Eet smakelijk! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten